ADBLUE FJERNELSE AF FILER
Vores rige erfaring i mange år giver os mulighed for at levere tjenester såsom fjernelse af Adblue. Flere dusin af bilværksteder rundt om i verden stoler på os og vores erfaring. Vær en af dem
HVAD ER ADBLUE

AdBlue er en specialiseret væske, der anvendes i SCR-system (Selective Catalytic Reduction). Det er en vandopløsning af urinstof i 32,5% af den nominelle koncentration. Hovedårsagen til brugen af ​​AdBlue er at reducere emissionen af ​​nitrogenoxider. Desværre genererer dette system meget høje driftsomkostninger.

Adblue opbevares i en separat tank. På forskellige modeller er tankens indgang forskellige steder, f.eks. I bagagerummet, under emhætten eller nær dieseltankens hals. Fra tanken kommer blandingen til SCR-katalysatoren, hvor nitrogenoxider reduceres til uskadeligt vand og nitrogen.

Fuld tank AdBlue er nok til at køre 10.000 km. Flydende tab skal genopfyldes. Hvis AdBlue-niveauet er for lavt, forhindrer ECU motoren i at starte. Moderne biler er udstyret med kontrollys og lydsignal, der informerer føreren om, at det er tid til at genopfylde AdBlue-tanken.

DEAKTIVER ADBLUE-SYSTEM

AdBlue- og SCR-systemet er komplekst og modtageligt for fejl. Elektroniske nitrogensensorer, moduler, pumper – alt dette udstyr kan mislykkes, og det kan være meget dyrt at udskifte dem. Ud over køretøjer, der kører hundreder af kilometer, skal du regelmæssigt genopfylde Adblue-tanken.

Alt dette genererer yderligere omkostninger til brug af biler, som chauffører vil undgå.

AdBlue off-service består af elektronisk deaktivering af AdBlue med fjernelse af instrumentbrættelys og advarselsmeddelelser i ECU, der er knyttet til systemet.

I de fleste tilfælde er det nok at omprogrammere motorstyringssystemet korrekt. For nogle modeller er det desuden nødvendigt at afbryde SCR-enheden fra køretøjet.

ULEMPER VED SCR-SYSTEMET

Adblue-systemet er godt for miljøet og menneskers sundhed, fordi det reducerer nitrogenoxider i forbrændingsgasser. Men AdBlue har også mange ulemper, og mange drivere overvejer at deaktivere systemet.

  • komplekse system modtagelige for skader – omfattende reparation kan forbruge flere tusinde dollars,
  • opløsningen størkner ved en temperatur på – 11 ° C (12,2 ° F) – et defekt varmelegeme i tanken kan forårsage dannelse af krystaller, der kan tilstoppe injektionssystemet og føre til pumpefejl
  • nødvendigheden af ​​hyppig genopfyldning af væske
  • opløsningen er stærkt ætsende – spildt væske bør tørres hurtigt for at undgå at beskadige malingen og antikorrosionsbelægningen.