DPF OFF FILES
DEAKTIVERING DIESELPARTIKELFILTERREGENERERINGSPROCES

I vores store database har vi filer til at deaktivere DPF (FAP) -kort i hver bilmodel. Vores ingeniører arbejder konstant på at holde databasen opdateret. Brug vores erfaring til at omprogrammere din ECU og deaktivere DPF-regenereringsprocessen.

DPF-SYSTEM - BESKRIVELSE

Dieselpartikelfilter (kaldet DPF eller FAP) er et filter placeret lige efter turboladeren og er specielt designet til at reducere mængden af dieselpartikler (sod / aske). Formålet med dette filter er at skabe renere / mere miljøvenlige udstødningsgasser, der udsendes til atmosfæren.

Dieselpartikelfilter nedsætter gradvis effektiviteten og er mere og mere tilstoppet, hvilket er en normal del af dets liv. En proces kaldet regenerering sigter undertiden mod at “rense” partikelfilteret. Desværre kræver dette særlige kørselsbetingelser, og hvis de ikke er opfyldt, kan graden af tilstopning af filteret overstige tærsklen, hvor motorstyringscomputeren er i stand til at regenerere filteret – hvilket fører til strømtabsproblemer og endda risikoen for skader på andre udstyr på grund af overophedning af filteret.

PRINCIPPER

Et i det væsentlige blokeret DPF-filter er normalt forårsaget af et andet stort problem. Det er værd at tage yderligere diagnostik for at finde årsagen til denne situation.

Ting, der kan føre til blokering af DPF-filteret:

Korte ture – køretøjer med en stor ”bykørsel” er mere tilbøjelige til at blokere, fordi DPF-filteret ikke når tilstrækkelig temperatur. For at DPF-regenereringsprocessen skal fungere effektivt og forbrænde kulaflejringer, skal motoren ofte nå den korrekte driftstemperatur.


Beskadigede / defekte sensorer – DPF har flere sensorer, der er installeret før og efter filteret. Disse sensorer er tilpasset til at overvåge de indledende og endelige temperaturer såvel som filterets modtryk. Hvis en eller flere af disse sensorer fejler, kan regenereringsprocessen muligvis stoppe med at køre.


Defekt / beskadiget EGR-ventil – EGR-ventilen er designet til at recirkulere udstødningsgasserne tilbage til motoren, før den passerer gennem DPF. I nogle biler, hvis EGR-systemet ikke fungerer effektivt eller er blokeret, vil mængden af udstødningsgas, der strømmer gennem DPF, blive øget, hvilket muligvis øger blokeringen af DPF.

Defekte / beskadigede hvirvelklapper – Ligesom EGR-ventilen er de drejelige klapper monteret for at hjælpe med at kontrollere emissionerne i køretøjet. Hvis de ikke fungerer effektivt, kan det potentielt fremskynde DPF-blokering.

Mislykket regenerering – Nogle betingelser skal være opfyldt, før DPF kan regenerere. Hvis vi stopper denne proces, eller disse forudsætninger ikke er opfyldt, regenereres ikke DPF-filteret.